Ażeby praca z samochodem była możliwa, muszą znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich jest silnik spalinowy wspólnie z akumulatorem, w jakim miejscu znajduje się sztuczne źródło energii. Drugim będzie alternator lub też, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, umożliwiając jej dostępność w czasie zmiennej pracy stworzonego przez nas samochodu. Gdy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica czy też akumulator nie pracują.
Działa to też w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze dostarczanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, kiedy silnik jest wyłączony, lub ewentualnie też prędkość obrotowa wału korbowego jest nadmiernie niska, żeby uruchomiła się prądnica - więcej o akumulatorach wolno odnaleźć na Akumulator litowy LiFePO4. Dlatego także w czasie rozruchu silnika jedynym źródłem zasilania będzie akumulator. To on zezwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie auta. Akumulator intensyfikuje również komfort podczas dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy szansę posłuchania radia w aucie, kiedy silnik jest wyłączony.