Marketing zezwala na finansową niezależność mediów od państwa. Jednym z koronnych zamiarów reklamy jest stworzenie popytu bądź też zmodyfikowanie tendencji pokupu danego produktu czy usługi. Spostrzegając, że przy wprowadzaniu do obrotu towaru, fabrykant stara się rozpoznać rynek dla każdego towaru, reklama jest metodą komunikacji, przez który informacja o towarze jest przekazywana konsumentom (grupie docelowej). Reklama najczęściej stara się osiągnąć tak oznaczaną USP, czyli unique selling proposition (ponadprzeciętna propozycja sprzedaży) i oświadczenie jej użytkownikowi.
To może przybrać formę jedynej przymiotniki produktu lub też postrzeganej korzyści - a te masz prawo przedstawić na notesy reklamowe. W obliczu rosnącej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę zamienników, co raz bardziej tworzy się budowanie marki w reklamie. Bazuje ona na komunikowaniu cech, jakie dają pewną osobowość czy też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, że wartość danej marki odróżnia ją od rywalizacji, a jej głównym zamiarem jest sprzedaż produktów, aby osiągnąć obszerne zyski.