Niektóre strategie zezwalające na efektywną reklamę to łączenie psychologiczno-emocjonalne klienta za pośrednictwem estetyki (obrazów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych bądź też znanych w zbawienny sposób), pokazów (testów, prób, dowodów). Znaczenie powinno wykorzystać trafny moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Konsument rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, kiedy jest ono bez ustanku powtarzane - na przykład za pomocą dodatków rodzaju znakowane gadżety reklamowe. W reklamie należy być szczerym, ponieważ oszustwo tworzy u klientów frustrację.
Sprawia, że czuje się on nieprawidłowo oraz prowadzi do emocji depresyjnych, które mogą nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje dużo przypadków, trzeba, w następstwie tego być ostrożnym oraz uczciwym, co daje poprawniejsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama musi dokonać rzeczowej propozycji konsumentowi. Propozycja musi wyróżniać się od konkurencji (przewaga konkurencyjna. Musi ona być na tyle interesująca, że wpłynie na cały rynek docelowy artykułu.